soovitava teenuse kirjeldamine
Kogu projektimeeskonna ühine arusaam aitab teenuste arendada eesmärgistatult ja efektiivselt.
Tegevuse eesmärk on valida alternatiivsetest lahendustest sobivaim ja panna selgesti kirja ootused uuele või muudetud teenusele.
Vali koos meeskonnaga välja parim lahendusvariant
Kaaluge iga väljavalitud lahendusidee sobivust, arutades läbi vähemalt järgmised küsimused:
- kui hästi vastab selline lahendus kasutajate ootustele?
- mida on selle elluviimiseks vaja muuta töökorralduses, tehnilistes lahendustes ja õigusaktides?
- kas muudatused on mõistlikul viisil tehtavad, sh tehniline teostatavus, ressursid, ajakulu?
- kas oodatud kasu tekib?
Kontrolli meeskonna arusaamu
Olete oma teenusetiimiga jõudnud väga põnevasse sammu – soovitava teenuse kirjeldamine. Enne jätkamist veendu, et kogu projektimeeskonnal on olemas vastused küsimustele:
-
Mis probleemi me lahendame?
-
Mis on lahendamist vajava olukorra põhjustanud?
-
Millised on meie edukriteeriumid?
-
Kellele me lahendust loome ning millist kasutaja vajadust me lahendame?
-
Mis on meie lahenduse visioon?
-
Mida see teenus kasutajate jaoks tähendab ja millist väärtust temale loob?
-
Mida see teenus meie organisatsiooni jaoks tähendab?
-
Millised ressursid meil lahenduse loomiseks on?
-
Millised piirangud meil võimalikule lahendusele on?
Pane tähele! Veendu, et kogu projektimeeskonnal on ühine ja ühene arusaam ülal olevate küsimuste vastustest. Kõik vastused tuleks lühidalt ja võimalikult täpselt kirja panna.
Juhul, kui mõni küsimus on jätkuvalt vastuseta, vaata uuesti eelnevaid sammu või pöördu äripaneeli poole.
Teada tasub, et ka äripaneeli minnes ning rahastustaotluse esitamisel on vaja samad küsimused läbi mõelda ja nende vastused konkreetselt kirja panna. Vajadusel võib eelanalüüsi teostamisse kaasata organisatsiooniväliseid konsultante ja koostööpartnereid.
Oled selle tegevusega lõpetanud? Liigume edasi:
Seotud tööriistad
Seotud juhised
Digiühiskonna arengukava 2030
MKM
22.09.2022EL struktuuritoetuste taotlemine
Riigi Tugiteenuste Keskus (RTK)
22.09.202220 avaliku sektori e-teenuse detailanalüüs ja kont…
PwC
20.09.2022ATKL programmi taotlusvorm (toetused avalike teenu…
MKM
22.09.2022RES IKT lisataotluse vorm (A4)
MKM
21.09.2022