Kirjeldus
Käesolev lõuend aitab sul ja sinu meeskonnal kaardistada mitte ainult tegevused, mida pead oma teenuse paremaks arendamiseks tegema, vaid ka seotud osapooled ning nende ja sinu prioriteedid. Lõuendile koonduvad kokku kõik su teenust mõjutavad aspektid, see aitab sul teenusest ja kontekstist paremini aru saada ja seda ka teistele tutvustada
Lähtepunktid
Eeltingimused
Eelnevad tegevused nagu osapoolte kaardistamine, kasutajaintervjuud, kasutajalugude kaardistamine, väärtuspakkumine.
Vajalikud töövahendid
Paber ja pliiats
Töö tulem
Täidetud lõuend, mis aitab loodava lahenduse prioriteete tutvustada
Kasu saaja
Kogu tiim. Lõppkasutaja
Väärtus
- Lõuendi täitmine aitab hoida projekti kindlal sihil
- Lõuend koondab kokku kõik võtmedetailid, millele projekti jooksul toetuda saad.
Ajastus
Lõuend täitub läbi projekti jooksvalt, kuna info pärineb erinevatel ajahetkedel tehtavatest tegevustest
Protsess
1. Tuvasta projekti visioon
Vasta küsimustele nagu:
- Miks me seda teeme?
- Mida me sellega saavutada tahame?
- Kelle jaoks me seda teeme?
2. Tuvasta rollid
Kasuta seotud osapoolte kaardistamise tööriista, et tuvastada kõik seotud osapooled ning nende rollid.
Seejärel saad vastata lõuendil järgnevatele küsimustele:
- Kes on "Omanikud ja ehitajad" ehk kes ehitab ja jooksutab seda teenust igapäevaselt?
- Kes on "Partnerid ja võimaldajad" ehk kes aitab, finantseerib, kes elab kaasa ning kes peab olema kaasatud, informeeritud ja rahul?
- Kes on "Kasutajad ja kliendid" ehk kes tegelikult kasutavad meie teenust? Kui teenus on tasuline, siis kes maksab?
- Kes on "Kasusaajad" ehk kes saavad kasu, kui teenus olemas ja töötab ladusalt, ilma ise seda tarbimata?
3. Tuvasta võtmetegevused
Võtmetegevuste leidmiseks pead vastama küsimusele: "Milliseid tegevusi teeme iga päev, et teenust heal tasemel pakkuda?"
Küsimusele vastamiseks mõtle eelmises punktis väljatoodud inimeste peale ning sellele, milliseid tegevusi nemad teha saavad teenuse õnnestumiseks ning heal tasemel hoidmiseks.
4. Selgita välja saadaolevad ressursid ning nende kasutus
Uuri välja: millised ressursid on meil kasutada? Kas see on raha, inimesed, poolehoid, poliitiline raamistik või tahe, tehnoloogiad?
Resursside suurus ja olemasolu aitab sul tuvastada, millele need resurssid kuluvad ehk milliseid püsikulutusi ning ühekordseid või perioodilisi investeeringuid on tarvis, et teenus töötaks ladusalt?
5. Tuvasta kasutajateekonnad
Kasutades kasutaja teekondade kaardistamise tööriista, selgita välja vastus järgmistele küsimustele:
- Kuidas klient/kasutaja meid leiab? Kuidas langetab otsuseid?
- Kuidas ta teenust kasutab?
- Kuidas aitame, kui midagi läheb valesti ning kuidas saame ta enda juurde tagasi?
6. Selgita välja, kuidas teenus kasutajani jõuab
Mõtle, kas teenus jõuab kasutajani ainult digitaalselt või ka füüsiliselt? Kas teenus on kättesaadav ainult mobiilselt või ka arvutis?
7. Selgita välja oma teenuse väärtuspakkumine
Kasutades väärtuspakkumise lõuendit, leia vastused küsimustele:
- Millist väärtust pakume oma kliendile/kasutajale?
- Millist valu leevendame ning millist rõõmu suurendame?
8. Selgita välja, millised on kasud
Mõeldes kõikidele osapooltele, võtmetegevustele ning väärtuspakkumisele, leia vastused küsimustele:
- Millist kasu saame meie kasutajatelt/klientidelt või kasusaajatelt?
- Kuidas me seda kasu mõõdame?
9. Loo oma teenusest liftikõne
Liftikõne on lühike veenev kõne, mida kasutad enda teenuse tutvustamiseks ja "maha müümiseks". Liftikõne eesmärk on selgitada oma kontseptsiooni võimalikult kiiresti ja selgelt, et tekitada huvi selle vastu, kes sa oled ja mida sa pakud.
Liftikõne peaks olema maksimaalselt 30 sekundi pikkune: piisavalt lühike, et edastada sõnum igal ajal ja kõikjal – isegi kiire liftisõidu ajal (sellest ka nimi).
Seda ette valmistades mõtle: "Kuidas tutvustame oma teenust asjasse pühendamata isikule?"