teenusejuhi rolli sisse elamine

Teenusejuht on vastutav teenuse/projekti visiooni ja selle järgimise eest. Süstemaatiline lähenemine ja õige hoiak on edu tagamisel kriitilise tähtsusega.  

Tegevuse eesmärk on anda sulle piisavalt julgust endas õigeid isikuomadusi ja teadmisi arendada.  

Kes on avaliku sektori mõistes teenusejuht? 

Teenusejuht on organisatsioonisisene teenuse heakäigu eest vastutaja, keda erasektoris ja erialases kirjanduses sageli ka projektijuhiks või, sõltuvalt teenuse/toote/projekti olemusest, vahel ka teenuse omanikuks kutsutakse. Eduka teenusejuhtimise eelduseks on oskus, tahe ja ka reaalne õigus vastu võtta nii teenust, loodavat lahendust kui meeskonda puudutavaid otsuseid.   

Teenusejuhina vastutad sa selle eest, et:  

  • (lõpp)kasutajate vajadused oleks tuvastatud  
  • asutuse ja digiühiskonna strateegiat oleks arvestatud  
  • teenuse edasiarendus oleks mõistlikul viisil teostatav  
  • selle kõige põhjal oleks loodud teenuse visioon  

Just teenusejuht sõnastab, mille järgi tunda ära teenuse ning sellega seotud projektide edu, motiveerib meeskonda ja seisab hea teenus arenemise ja paranemise eest.   

Erialane haridus tuleb teenusejuhile kindlasti kasuks, ent sellest olulisemgi on õige hoiak (ehk mindset), suhtlemisoskus ning võime infot organiseerida. Kõik muu on õpitav, pealegi on suur hulk abivahendeid ja tööriistasid juba välja töötatud ja sul ei ole vaja ise jalgratast leiutama hakata. Vajalikud lingid oleme lisanud edasistesse tekstidesse.  

Eduka teenusejuhi isikuomadused 

  • Hooliv: teenuse parendusprojekti edukas valmimine on sinu jaoks isiklikult tähtis.  
  • Koostöövalmis: oskad luua keskkonda, kus kõik osapooled saavad panustada.  
  • Konkreetne: otsused langetad kohe, kui sul on piisavalt infot.  
  • Uudishimulik: haarad meeleldi uut infot ja uusi oskuseid.  
  • Paindlik: kui muutub info, oled valmis kurssi korrigeerima.  
  • Aus enda ja tiimikaaslaste suhtes: "Disaini nagu sul oleks õigus, kuula nagu sa oleks eksinud"
  • Õiglane: soovid vajaliku tehtud saada ilma ohvrite, omakasu või eelarvamusteta.   

Mis on teenus ja mis on projekt? 

Projektiks nimetame töid, mille käigus valmival lahendusel on kindel algus- ja lõpupunkt. Ühe ja sama avaliku teenusega võib olla seotud mitu erinevat projekti – näiteks veebilahenduse kasutajasõbralikumaks muutmine, klienditeeninduse protsesside parendamine ja tehnoloogilise lahenduse kolimine võivad toimuda üheaegselt ja üksteisest vähesõltuvalt või sõltumatult. 

 

Oled selle tegevusega lõpetanud? Liigume edasi: 

Projekti eesmärgistamine