veebianalüütika
Sa saad parandada ainult neid probleeme, millest sa teadlik oled. Analüütika all mõeldakse digiteenuste puhul statistilise, mitte isikuandmeid sisaldava info kogumist kasutajate kohta.
Enamlevinud veebianalüütika tööriistad on Google Analytics ning Matomo.
Kõige olulisem on saada vastus küsimustele:
-
Milline on kiirus, nii tavaolukorras kui kõrghetkel? Näiteks tuludeklaratsioonide esitamine toimub väga paljude kasutajatega väga lühikese perioodi vältel.
-
Millise sammu eel lahkusid kasutajad? Analüüsida tuleks, kas nad läksid infot otsima mujalt või on mingi ekraanil nähtav info eksitav.
-
Millistel linkidel ja nuppudel enim klikitakse?
-
Millise sammu/lehe/tegevuse juurde korduvalt tagasi minnakse?
-
Juhul, kui teenusega või sinna jõudmisega on seotud otsing, milliseid otsingusõnu kõige enam sisestatakse?
Mõõdikud
Mõõdikute seisukohast tuleks vaadelda erinevaid kategooriaid:
-
Organisatsiooni majanduslikud ja efektiivsuse mõõdikud
-
E-teenuste keskkonna kasutusmõõdikud
-
Infotehnoloogilised näitajad
-
Klienditeeninduse ja emotsionaalsed mõõdikud
Kasutajatelt arvamustagasiside küsimise kohta räägime lähemalt järgmises etapis.
Otseste avalike teenuste kvaliteedinäitajate esitamise juhises on välja toodud minimaalselt vajalikud kvaliteedinäitajad/mõõdikud (loe lähemalt metoodika kohta juhisest):
-
osutamise arv (kordades)
-
aasta rahulolu (%)
-
otsene ajakulu kasutajatele (h)
-
menetlusaeg (päevades).
Jälgi ka, et mõõdikud vastaks SMART-kriteeriumitele: konkreetne (specific), mõõdetav (measurable), saavutatav (achievable), asjakohane (relevant), ajaliselt ohjatud (timely). Seejärel hinda (evaluate) ja vaata üle (reevaluate).
Näiteid levinumatest ohtudest mõjude hindamisel saad pikemalt lugeda Kasutajasõbralike e-teenuste disainimine maanteeameti põhjal, juhises lk 97-98.
Sinu järgmine samm:
Võta kasutusele võimalikult privaatsust austav statistika kogumise süsteem.
Oled selle tegevusega lõpetanud? Liigume edasi:
Seotud tööriistad
Seotud juhised
Kasutajasõbralike e-teenuste disainimine Maanteeam…
Ziraff
07.09.2022Otseste avalike teenuste kvaliteedinäitajate esita…
MKM
16.08.2022