SVG icon

Valdkonnad

  • Protsesside kaardistamine
SVG icon

Ajakulu

  • 1-2 tundi
SVG icon

Osalev meeskond

  • 2-10
SVG icon

Keerukus

  • Madal

kasutaja vajaduse väide

Kirjeldus

Kasutaja vajaduse väide on konkreetse kasutaja vajaduse lühikirjeldus, mida toode või teenus soovib täita. UX-i disainerid kasutavad seda tavaliselt edasise kasutajauuringu ja disaini lähtepunktina. Kasutaja vajaduste väide on esitatud "[Kasutaja] vajab [vajadus], et saavutada [eesmärk]" kujul ja sisaldab sageli kasutaja eesmärgi või motivatsiooni lühikirjeldust. Tavaliselt on neid väiteid sama palju kui persoonasid.

Lisaks peaks edukas kasutaja vajaduse väide olema saavutatav ja mõõdetav.

Lähtepunktid

SVG icon

Eeltingimused

Eelnevalt teostatud kasutajauuring (intervjuud; persoonad jms)

SVG icon

Vajalikud töövahendid

Paber ja pliiats, post-it'id, tahvel või arvuti olenevalt eelistusest.

Töö tulem

Selged laused kirjeldamaks iga kasutajagrupi vajadusi sinu teenuse kontekstis. 

Kasu saaja

Lõppkasutaja.

Väärtus

  • Täpsustatud kasutaja ja vajadus
  • Aitab hoida tiimi üksmeelsena ning tagab ülesande täitmisel selguse
  • Aitäb määrata edukuse võrdluspunkti ning mõõdupuu

Ajastus

Mõistmise ja fookuse valimise etapis. 

Protsess

Traditsioonilistel kasutaja vajaduse väidetel on 3 osa: 1) kasutaja, 2) tema vajadus ja 3) tema eesmärk. Seejärel kombineeritakse need vastavalt kujule: [Kasutaja] vajab [vajadus], et saavutada [eesmärk].

Näiteks [Riina, medõde, 2 lapse ema] peab [oma mugavustsoonist lahkumata kiiresti uuendama oma lapse digiretsepti], et [lapse ravimivaru oleks alati täidetud].

1. Kasutaja

Kasutaja peaks vastama konkreetsele isikule või tegelikule lõppkasutaja segmendile, mille kohta olete uuringu teinud. Kasulik on lisada lühike tunnuslause, mis aitab kõigile meelde tuletada, kes kasutaja on. Kui oled koostanud persoona, kasuta persoona nime. 

2. Kasutaja vajadus

Vajadus peaks olema realistlik ning põhinema tehtud uurimistööl. Kasutaja vajadust ei tohiks välja mõelda meeskond ja seda ei tohiks kindlasti sõnastada lahendusena. Eemale tuleks hoida ka funktsioonidest, liidese komponentidest ja spetsiifilisest tehnoloogiast.

Märkus: kasutajad ei tea alati, mida nad vajavad, kuigi nad võivad nii öelda. 

3. Kasutaja eesmärk

Eesmärk on kasutaja vajadustest aru saamine. See peaks põhinema empaatial. Vaata kaugemale iseenesestmõistetavast – mida see lahendus kasutajal võimaldab? Näiteks mõtle kasutaja lootustele, hirmudele ja motivatsioonidele. 

Tegevused

Kasutaja mõistmine
tool

Kasutaja mõistmine

Lähteülesande koostamine disainiks
tool

Lähteülesande koostamine disainiks