Kirjeldus
Kasutaja vajaduse väide on konkreetse kasutaja vajaduse lühikirjeldus, mida toode või teenus soovib täita. UX-i disainerid kasutavad seda tavaliselt edasise kasutajauuringu ja disaini lähtepunktina. Kasutaja vajaduste väide on esitatud "[Kasutaja] vajab [vajadus], et saavutada [eesmärk]" kujul ja sisaldab sageli kasutaja eesmärgi või motivatsiooni lühikirjeldust. Tavaliselt on neid väiteid sama palju kui persoonasid.
Lisaks peaks edukas kasutaja vajaduse väide olema saavutatav ja mõõdetav.
Lähtepunktid
Eeltingimused
Eelnevalt teostatud kasutajauuring (intervjuud; persoonad jms)
Vajalikud töövahendid
Paber ja pliiats, post-it'id, tahvel või arvuti olenevalt eelistusest.
Töö tulem
Selged laused kirjeldamaks iga kasutajagrupi vajadusi sinu teenuse kontekstis.
Kasu saaja
Lõppkasutaja.
Väärtus
- Täpsustatud kasutaja ja vajadus
- Aitab hoida tiimi üksmeelsena ning tagab ülesande täitmisel selguse
- Aitäb määrata edukuse võrdluspunkti ning mõõdupuu
Ajastus
Mõistmise ja fookuse valimise etapis.
Protsess
Traditsioonilistel kasutaja vajaduse väidetel on 3 osa: 1) kasutaja, 2) tema vajadus ja 3) tema eesmärk. Seejärel kombineeritakse need vastavalt kujule: [Kasutaja] vajab [vajadus], et saavutada [eesmärk].
Näiteks [Riina, medõde, 2 lapse ema] peab [oma mugavustsoonist lahkumata kiiresti uuendama oma lapse digiretsepti], et [lapse ravimivaru oleks alati täidetud].
1. Kasutaja
Kasutaja peaks vastama konkreetsele isikule või tegelikule lõppkasutaja segmendile, mille kohta olete uuringu teinud. Kasulik on lisada lühike tunnuslause, mis aitab kõigile meelde tuletada, kes kasutaja on. Kui oled koostanud persoona, kasuta persoona nime.
2. Kasutaja vajadus
Vajadus peaks olema realistlik ning põhinema tehtud uurimistööl. Kasutaja vajadust ei tohiks välja mõelda meeskond ja seda ei tohiks kindlasti sõnastada lahendusena. Eemale tuleks hoida ka funktsioonidest, liidese komponentidest ja spetsiifilisest tehnoloogiast.
Märkus: kasutajad ei tea alati, mida nad vajavad, kuigi nad võivad nii öelda.
3. Kasutaja eesmärk
Eesmärk on kasutaja vajadustest aru saamine. See peaks põhinema empaatial. Vaata kaugemale iseenesestmõistetavast – mida see lahendus kasutajal võimaldab? Näiteks mõtle kasutaja lootustele, hirmudele ja motivatsioonidele.