Kirjeldus
Kasutajate teekonna kaart (tuntud ka kui klienditeekonna kaart) on diagramm, mis illustreerib visuaalselt kasutajavoogu veebisaidil, teenuses või mistahes teekonnal - alustades esmasest kokkupuutest teenusega või avastamisest ning jõudes pikaajalise kasutuseni.
Kaardistus tuvastab peamised kasutaja interaktsioonid ja kokkupuutepunktid teenusega ning kirjeldab üksikasjalikult kasutaja eesmärke, motivatsiooni ja tundeid igal etapil.
Kasutajateekondi saab kasutada nii hetkeolukorra (AS-IS protsesside kirjeldamise samm) kaardistamiseks, kuid ka tulevase (TO-BE protsesside) olukorra jaoks.
Lähtepunktid
Eeltingimused
Persoonad või kasutajate olemuse kohta teadmised
Kasutajauuringute eelnev läbiviimine
Vajalikud töövahendid
Täidetav tabel, kas virtuaalne või paberil.
Töö tulem
Diagrammid, mis kujutavad kasutajateekondi.
Kasu saaja
Kogu tiim. Kasutaja.
Väärtus
Kasutaja teekonna kaardistamise protsess aitab meeles hoida kogu kasutajakogemust: nende tundeid, küsimusi ja vajadusi, kui nad teie teenust kasutavad.
Ajastus
Mõistmise ja fookuse valimise ajal ja/või Lahendamise ajal.
Protsess
Enne alustamist peaksid üle vaatama ja vajadusel täpsemalt sõnastama oma teenuse eesmärgi: kasutajale pakutav teekond peab neid eesmärke täitma ja seega on oluline, et eesmärk oleks üheselt selge. Lisaks peab antud protsessis toetuma kasutajauuringutele – nii kvalitatiivsetele kui ka kvantitatiivsetele andmetele.
1. Vali oma persoonad
Iga persoona kohta tuleb koostada oma teekond, arvestades, et igal persoonal on erinevad vajadused, eesmärgid ja valupunktid. See mõjutab teekonna erinevaid samme.
2. Kaardista puutepunktid
Järjestage kasutajate/persoonade eesmärgid ja tegevused kronoloogilises järjekorras ajajoonele. Tavalise kasutaja teekonna üldised sammud on avastamine, tutvumine ja kasutamine. Neist igas sammus on kasutajal sinu teenusega palju võimalikke kokkupuutepunkte.
3. Loo narratiiv
Täiustage ajajoone iga sammu kasutajate mõtete ja tunnetega. Kasutage oma kasutajate kohta teadaolevaid kvalitatiivseid andmeid. Lisage tegevusi, eesmärke ja tundeid, mis tekivad igas sammus või puutepunktis, sealhulgas emotsionaalsed tõusud ja mõõnad. Eraldi tähelepanu tuleks pöörata sellele, kus kasutajad takerduvad või pettuvad. Vormistage oma ajajoon visuaalselt loetavaks diagrammiks. Alustada võib ka lihtsalt, valge tahvli ja postit'itega. Visuaalne vormistus on tõhus viis illustreerida ülejäänud tiimile oma peamisi teadmisi kasutaja tunnetest, eesmärkidest ja tegevustest.